המועצה > חדשות ועדכונים > ארכיון כתבות > ארכיון כתבות 2011

ארכיון כתבות 2011

תאריך: 26/01/2011

המועצה לצרכנות  קוראת לבזק לקחת אחריות ציבורית ולפצות הלקוחות מהנזק שנגרם כתוצאה מהתקלה

פרסום בזק על התקלה ההמונית בשעות האחרונות, מעלה לסדר היום שאלה שמטרידה את הציבור כולו – מדוע במדינת ישראל של המאה ה21 עבודות תשתית ברשת תקשורת עלולות  לגרום לניתוק המוני של הציבור, ומדוע אין פיתרון טכנולוגי המאפשר גיבוי של המערכת? לחילופין, אם מערכת גיבוי כזו קיימת, האם התקלה נובעת מרשלנות חברת התקשורת?

חברת בזק פרסמה הודעה על תקלה המונית כתוצאה מעבודות תשתית שהתקנת רשת NGN, וכי התקלה תוקנה תוך 6 שעות. המקרה מחזיר אותנו לאירוע שאירע בתקופה האחרונה – ניתוק מנויי סלקום כתוצאה מעבודות בליבה של המערכת כך על פי הדיווחים.

המועצה לצרכנות מצפה מחברת בזק שתיקח אחריות ציבורית ותפצה את לקוחותיה מהנזק שנגרם להם כתוצאה מהתקלה, כפי שחברת סלקום הודיעה שתעשה בעקבות אירוע דומה.
אולם, הסמיכות בתקלות דומות אצל שתי חברות תקשורת גדולות,  מטרידה ומדאיגה: איך עבודות תשתית ברשת תקשורת עלולות לגרום לניתוק חלק גדול  מאזרחי ועוסקי המדינה חלקם המספקים שירותים חיוניים.  האם ננקטים כל האמצעים למניעתם של שיבושים והפרעות לצרכנים ? האם חברות התקשורת פטורות ממתן דין וחשבון לציבור?

מנכ"ל המועצה לצרכנות עו"ד אהוד פלג קורא לחברות התקשורת ולמשרד התקשורת לתת את התשובות לשאלות אלה, ובהקדם האפשרי. שירותי הטלפוניה הם שירותים חיוניים, שלעתים כרוכים בזמינותם  שאלות של חיים ומוות. המועצה לצרכנות דורשת בשם הציבור תשובות, ובטרם יארע אסון.
כשם שקיימת היערכות למצבי קריאה חוזרת של מוצרי צריכה או תרופות (recall) המחייבת יידוע הציבור ובזמן ראוי אודות התקלה, התראה מפני סכנות ויצירת אפשרות להיערכות, נדרשים גם בתחום התקשורת כללים שיחייבו מתן התראה מוקדמת ככל האפשר, יידוע בפועל אודות משך התקלה והאמצעים החלופיים שעל הצרכנים לנקוט כדי למזער נזקים.